Kunnen we je helpen?
Theedoek
Nieuws

Zoover: gezegend of gezever....?

Dinsdag 11 mei 2021
Consumentenbond, Kieskeurig, Iens, Tripadvisor…, je kent ze ook allemaal wel , de consumentensites die je van dienst kunnen zijn bij het kopen van elektrische apparaten, het eten in een restaurant of het boeken van een hotel. In jouw en mijn wereld – die van vakantiehuisjes – heet dit Zoover. Na thuiskomst vragen wij onze gasten om hierop een reactie te plaatsen over hun vakantie bij ons en daarmee is Zoover soms net een soort online gastenboek. En wat is het toch telkens weer leuk om positieve reacties te lezen van gasten die hun verblijf waarderen met een 10 zoals deze gasten: “Na een hartelijke ontvangst door de receptioniste was de toon gezet voor een leuke vakantie. Het park bleek keurig onderhouden en netjes schoon en rustig. Eenmaal bij het huisje werden we verrast door het geweldig mooie uitzicht. De woning was ruim, schoon, luxueus en vrij van gebreken. De mooie tuin, die veel privacy biedt, omzoomt het fraaie verblijf. Tijdens de vakantie kwamen we er achter, het was onze eerste kennismaking met omgeving Plasmolen, dat er veel leuke dingen te doen zijn en de natuur zich prima leent voor prachtige wandelingen. Kortom: beslist een aanrader voor een geweldig vakantieonderkomen!! Eenmaal weer thuisgekomen werd een door ons vergeten telefoonoplader door dhr. Meeussen keurig voor ons opgezocht en gratis aan ons opgestuurd. Hulde voor deze service!!” Soms echter hebben mensen een kritische noot en dat mag natuurlijk ook: “maar ik mis toch een klein centrum in de buurt ik was nl. met twee kids waarvan 1 in een rolstoel en zonder auto kun je niet ff een boodschap doen”. Of hebben gasten iets meer minpunten die ze kwijt willen en krijgt hun beoordeling een wat mopperiger karakter: “Het uitzicht vans huisje was niet om over op te roemen. Boven de coniferen van 3 meter stak een mega groot dak van de schuur voor de fietsenverhuur uit. Dus geen uitzicht. Binnen keurig meubilair maar wel een wat gedateerd keukentje. Beneden een te kleine slaapkamer voor het dubbele bed.” Uiteindelijk gaven deze mensen wel een 8 voor hun verblijf, maar wilden ze het waarschijnlijk graag allemaal even gezegd hebben! Bij mijzelf rijst soms de vraag welke verwachtingen gasten vooraf van hun verblijf hebben. Als je in een flat op 10 hoog woont, heb je denk ik andere verwachtingen dan wanneer je op een soort landgoed woont. Wat de een comfortabel vindt, vindt de ander primitief. Zo gaat het ook vaak met de vraag ‘hoe is jullie omgeving voor kinderen’. William en ik zijn niet van het type ‘Centerparcs’ maar houden vooral van zelf actief zijn met onze kinderen. Dus in onze omgeving - met veel bos, water, (buiten- en binnen)speeltuinen, midgetgolf, manege, maïsdoolhof en musea met kinderactiviteiten-  vinden wij dat er echt volop mogelijkheden voor kinderen zijn. Denk je bij kinderactiviteiten echter aan een ballenbak op het park en een animatieteam dan zit je bij ons inderdaad niet op de goede plek. Maar als je dan eindelijk als gezin lekker samen op vakantie bent, waarom zou je je kinderen dan überhaupt kwijt willen bij de animatie? Dat vind ik hetzelfde als een pannenkoekenrestaurant met een kinderhoek: als we in een pannenkoekenrestaurant belanden dan is dat omdat de kinderen het lekker vinden en zitten we ook graag MET de kinderen aan tafel. Willen we een avondje uitgebreid dineren zonder kinderen dan regelen we oppas!

Ook dit is Vakantie bij Meeussen...

Naast een gezellige vakantie met het gezin zijn er nog genoeg andere mogelijkheden:
Bijvoorbeeld opzoek naar een bungalow met prachtig uitzicht? Net uw huis verkocht, maar wacht u nog op de sleutel van uw nieuwe huis?
Of uw personeel uit het buitenland (met het hele gezin) tijdelijk huisvesten?